Radiotelefony VHF / GSM-R / FRMCS*

Radiotelefon GSM-R/VHF FXM20

 

Manipulator FCB20

 

FRB20 Moduł Radiowy GSM-R

 

Radiotelefon pociągowy / stacjonarny VHF F-747, FXM20

 

Radiotelefon GSM-R OPH-810R

 

Radiotelefon GP-360

 

W czerwcu 2024 roku Minister Infrastruktury przyjął „Krajowy plan wdrażania technicznej specyfikacji interoperacyjności „Sterowanie””. Zgodnie z informacją podaną na stronie internetowej UTK i podstronach dot. wdrażania GSM-R „Krajowy plan wdrażania technicznej specyfikacji interoperacyjności „Sterowanie”” zakłada, że zakończenie projektu „Budowa infrastruktury systemu ERTMS/GSM-R na liniach kolejowych PKP Polskie Linie Kolejowa S.A. w ramach NPW ERTMS” zostanie zrealizowane do 31 grudnia 2029 r. Proces ten będzie bezpośrednio uzależniony od postępów prac na przedmiotowym projekcie, a w szczególności od procesu wydawania zezwoleń na dopuszczenie do eksploatacji przez Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego. Dokument zawiera m.in. harmonogram migracji z obecnie eksploatowanego analogowego systemu VHF 150 MHz (klasy B) do docelowego cyfrowego GSM-R (klasy A). Dokument został opublikowany na stronie internetowej Ministerstwa Infrastruktury.


W grudniu 2023 roku wielosystemowy radiotelefon pociągowy (Cab Radio) GSM-R / VHF typu FXM20 otrzymał bezterminowe świadectwo dopuszczenia do eksploatacji typu Nr: 59 2023 0058, wydane przez Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego (UTK) Ignacego Górę.

W maju 2022 roku świadectwo dopuszczenia do eksploatacji typu, wydane przez UTK, uzyskały kolejne radiotelefony przenośne marki Motorola typu DP4000e wraz z odmianami DP4401e, DP4801e - przeznaczne do prowadzenia ruchu kolejowego w paśmie VHF 136-174 [MHz]. Tym samym ceniony model GP360 doczekał się godnego następcy w postaci serii DP4000 - zapraszamy do zakupów - nasz dział handlowy jest do Państwa dyspozycji.

Od 1 stycznia 2019 roku wszystkie nowe, odnawiane i modernizowane pojazdy trakcyjne (lokomotywy oraz elektryczne i spalinowe zespoły trakcyjne) muszą być wyposażane w urządzenia pokładowe systemu GSM-R. Zapraszamy do zapoznania się naszą ofertą radiotelefonów wielosystemowych GSM-R / FRMCS*.

Zapytania ofertowe dot. radiotelefonów posiadających bezterminowe świadectwo dopuszczenia do eksploatacji wydane przez UTK (przewoźnych i przenośnych) dla kolejnictwa w Polsce i w UE, m.in. radiotelefony pociągowe (cab radio) jednosystemowe, dwusystemowe lub wielosystemowe GSM-R i/lub VHF i/lub GSM, przenośne (ręczne) VHF lub GSM-R, rejestratory rozmów, akcesoria a także w temacie ew. certyfikacji pojazdów doposażanych w GSM-R  - prosimy kierować do działu handlowego  firmy.

W przypadku zainteresowania urządzeniami radiołączności przeznaczonymi do zabudowy na obiektach infrastruktury kolejowej, jak system zdalnego sterowania radiołącznością (SZS) / system radiołączności dyspozytorskiej F-804/2/M, wieże / maszty i instalacje antenowe, koncentrator radiotelefoniczny, przemiennik / reapeater radiowy, bądź radiotelefon stacjonarny F-747, itp. dostarczanymi m.in. na potrzeby realizacji kontraktów modernizacji lub budowy linii kolejowych - prosimy o kontakt z działem ofertowania i realizacji kontraktów.

FXM20 Wielosystemowy Radiotelefon Pociągowy GSM-R / VHF

Radiotelefon pociągowy FXM20 (Cab-Radio) został zaprojektowany jako spełniające m.in. standardy i wymogi interoperacyjności kolei (EIRENE FRS, SRS, ERA ... ) modułowe urządzenie jedno- dwu- lub wielo-systemowe, przeznaczone do komunikacji głosowej oraz transmisji danych w radiowych systemach cyfrowych jak m.in.: sieci GSM-R, FRMCS*, GSM obowiązujące w UE oraz także w analogowych sieciach VHF oraz UHF UIC 751-3 dedykowanych dla danego kraju w tym m.in. PL, CZ, SK, HU (...), certyfikowane na zgodność z międzynarodowymi normami kolejowymi, przepisami i standardami m.in. TSI CCS, EIRENE FRS i SRS oraz regionalnymi wymaganiami Państw członkowskich UE korzystających z GSM-R, oraz Państw takich jak Polska, gdzie system GSM-R jest dopiero wdrażany a systemy analogowe nadal będą funkcjonowały na liniach wyłączonych bądź nie objętych migracją do GSM-R oraz na sieciach manewrowych VHF PL.

Wykorzystywane do budowy zestawów radiotelefonów wielosystemowych FXM20 moduły mogą pracować w wielu różnych konfiguracjach i zestawach, różniących się głównie specyficznym dla sieci kolejowej danego kraju modułem analogowym, językiem interfejsu i konfiguracją. Moduły analogowe VHF / UHF i cyfrowe GSM-R / GSM / FRMCS ready* mogą być obsługiwane z poziomu jednego wspólnego dla wszystkich systemów manipulatora FCB20, jak i niezależnie z poziomu oddzielnych dla każdego systemu dedykowanych manipulatorów. Istnieje możliwość prostej integracji obecnie eksploatowanych zestawów radiotelefonów VHF typu F-747 i/lub GSM-R typu FXM20 obsługiwanych niezależnie z poziomu oddzielnych manipulatorów i przystosowanie ich do obsługi z poziomu wspólnego manipulatora wielosystemowego FCB20.

Wielofunkcyjny moduł radiowo - logiczny FRB20 zapewnia obsługę standardów cyfrowych GSM-R (Global System for Mobile Communication – Rail) oraz ew. GSM, FRMCS ready*. Moduły analogowe, oprócz łączności głosowej, zapewniają pełną obsługę specyficznych dla zastosowań kolejowych w danym kraju standardów VHF / UHF. Do obsługi funkcjonujących w Polsce pociągowych sieci analogowych VHF @150MHz (zakres częstotliwości 136-174MHz) przeznaczony jest najnowszy, analogowo-cyfrowy moduł N/O F-747 (przebadany i certyfikowany do pracy jako zestaw radiotelefonu FXM20) zapewniający m.in. obsługę sygnałów specjalnych: ALARM (A 1r „Alarm” Radio‑Stop), selektywnego wywołania grupowego ZEW 1-3, kodów CTCSS, identyfikacji cyfrowej (numer wewnętrzny i numer funkcyjny), itd. zgodnie z obowiązującymi normami, wymaganiami i wytycznymi PKP PLK S.A. oraz UTK. Obsługę sieci analogowych zgodnie ze standardem UIC 751-3 (UHF) pasmo 450MHz, wykorzystywanym m.in. w Republice Czeskiej, zapewnia moduł FAM10.

Urządzenia VHF/GSM-R mogą pracować m.in. jako zestawy przewoźne (pociągowe) na różnego rodzaju pojazdach kolejowych jedno i dwukabinowych (dwa mnanipulatory). Moduły VHF mogą pracować także jako zestawy stacjonarne (również z wyniesionym manipulatorem) oraz różnego rodzaju zestawy szkoleniowe i symulatory, automatyczne testery sygnałów ALARM Radio-Stop (tzw. kukułka) i wzorzec czasu dla innych kompatybilnych radiotelefonów VHF, terminale do wysyłania/odbioru komunikatów tekstowych itp.

Radiotelefon FXM20 jest w pełni kompatybilny (także wstecz) i współpracuje z innymi urządzeniami pracującymi w standardzie GSM-R jak i wciąż eksploatowanymi na sieciach kolejowych zarządzanych m.in. przez PKP PLK S.A. i innych Zarządców infrastruktury kolejowej w Polsce sieciami analogowymi VHF. Zapewniona jest też obsługa systemów cyfrowych jak GSM-R oraz opcjonalnie także GSM-P (GSM Publiczne), systemów lokalizacji satelitarnej (GNSS/GPS) itp. funkcjonujących zarówno w ramach wdrażanej krajowej sieci GSM-R PL  jak i istniejących sieci GSM-R w UE.
 
Radiotelefon FXM20 spełnia wymagania EIRENE SRS 16.0.0 pkt 4.2.2.ii w zakresie odporności na zakłócenia tj. specyfikacji technicznej: ETSI TS 102 933 „Railway Telecommunications; GSM-R improved receiver parameters” (obowiązującej od 2015 roku). Zgodnie z zaleceniami UTK / PKP PLK S.A. radiotelefony FXM20 mają też możliwość przyszłego wykorzystania w sieci GSM-R zaawansowanego adresowania zależnego od lokalizacji eLDA (enhanced Location Dependent Addressing) z wykorzystaniem dołączonego odbiornika sygnału systemu lokalizacji satelitarnej GNSS / GPS, a także możliwość przyszłej obsługi standardu FRMCS* (5G na kolei) mającego w przyszłości zastąpić standard GSM-R.

Wszystkie elementy zestawu radiotelefonu FXM20 zapewniające obsługę sieci analogowych VHF PL (m.in. moduły: manipulatorów FCB20 i F-747, N/O F-747 FXM20, rejestratora rozmów VR-M3, GNSS/GPS) zostały dodatkowo przebadane w konfiguracji radiotelefonu wielosystemowego GSM-R/VHF typu FXM20 (Certyfikat zgodności typu CE_21631_2_II_1_TEL_CZT_PL) i zostały dopuszczone przez Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego (UTK) Ignacego Górę uzyskując świadectwo dopuszczenia do eksploatacji typu Nr: 59 2023 0058 na czas nieokreślony)

Typowe wyposażenie zestawu radiotelefonu FXM20 obsługującego standardy GSM-R i VHF PL z poziomu wspólnego do obsługi obu systemów modułu manipulatora wielosystemowego (zestaw jednokabinowy)

Moduł Manipulatora wielosystemowego FCB20
 Słuchawka z PTT HA26 w uchwycie
 Głośnik zewnętrzny
Moduł Radiowo-Logiczny FRB20 - GSM-R, eLDA*, GPS, future FRMCS* ready
Moduł N/O F-747 FXM20 - VHF, DMR** ready
Moduł Rejestratora Rozmów VR-M3
Moduł Zasilający DC/DC
Anteny GSM-R, VHF, GPS
Uchwyty montażowe, akcesoria i okablowanie zestawu (wg. projektu dla danego typu pojazdu)

UWAGA! Zestaw nie zawiera karty SIM niezbędnej do obsługi systemu GSM-R. Aktualnych informacji dotyczących m.in. wydawania i użytkowania kart SIM niezbędnych do funkcjonowania radiotelefonów w zarządzanej przez PKP PLK S.A. wciąż będącej w budowie sieci GSM-R PL, można szukać m.in. na stronach internetowych PKP PLK S.A. oraz Urzędu Transportu Kolejowego - także w dziale stanowiska Prezesa UTK.

Skontaktuj się z naszym działem handlowym – doradzimy i przygotujemy ofertę na dostawę, montaż, modernizację lub doposażnie a także niezbędną certyfikację i/lub wsparcie w procesie dopuszczenia do eksploatacji pojazdu doposażanego w składnik interoperacyjności jakim jest radiotelefon GSM-R.

*   FRMCS ready - zgodnie z zapisami Krajowego Planu Wdrożenia technicznej Specyfikacji Interoperacyjności "Sterowanie" Polska, rok wydania 2024 "3.6.  Techniczna  strategia  migracji  dla  podsystemów  „Sterowanie  –  urządzenia pokładowe(...) zaleca się, aby zamawiane radiotelefony kabinowe (przewoźne) GSM-R/VHF150MHz były  przygotowane technicznie  do  późniejszego  rozszerzenia  o  wsparcie  łączności  FRMCS,  przy uwzględnieniu dostępności takich rozwiązań na rynku."

** DMR ready - brak konieczności wymiany modułu N/O VHF po wdrożeniu DMR
 




FCB20 Wielosystemowy Manipulator (MMI)

Manipulator (MMI) Man-Machine Interface - this  term encompasses all Human-Machine Interfaces (HMI) including the Driver-Machine Interface (DMI) and the Controller-Machine Interface (CMI) jest elementem składowym radiotelefonu pociągowego (Cab Radio) służącym do sterowania kompatybilnymi modułami zestawu radiotelefonu. Pełni funkcję konsoli (terminala) operatora. Umożliwia m.in. prowadzenie korespondencji głosowej, nadawanie i odbiór specjalnych sygnałów kolejowych, obserwację  realizowanych funkcji i zdarzeń na wyświetlaczu i kontrolkach, zmianę ustawień i parametrów z wykorzystaniem m.in. przycisków i klawiatury alfanumerycznej oraz dołączonych akcesoriów, itp.

Manipulator FCB20 przeznaczony jest głównie do montażu na różnego typu pojazdach szynowych i dwudrogowych (lokomotywy elektryczne i spalinowe, wodorowe, EZT, drezyny itp.), gdzie wymagane jest zapewnienie wielosystemowej komunikacji radiowej w co najmniej jednym ze standardów łączności radiowej (m.in. GSM-R, VHF / UHF UIC 751-3 / FRMCS* ) obsługiwanych z poziomu wspólnego dla wszystkich systemów radiowych (w tym VHF i GSM-R) manipulatora kabinowego.

Manipulator FCB20 został zaprojektowany zgodnie z obowiązującymi wymaganiami EIRENE FRS, SRS (M - Mandatory for the System and MI - Mandatory for Interoperability) zapewniając pełną interoperacyjność i unifikację standardów (ERA standards for DMI) m.in. w zakresie wizualizacji, interfejsu czy też wyboru i wielojęzycznej obsługi różnych systemów radiowych w tym głównie GSM-R, dzięki czemu interfejs i obsługa radiotelefonu GSM-R z poziomu jego manipulatora odbywa się w ten sam zestandaryzowany sposób, niezależnie od tego kto jest jego producentem (UWAGA! manipulatory radiotelefonów VHF w tym F-747 i innych krajowych producentów (mimo dodatkowego oznaczenia GSM-R) nie spełniają wymogów w tym zakresie i nie będą mogły być eksploatowane w sieciach GSM-R zgodnych z przyjętymi w UE standardami interoperacyjności, które także Polska zobowiązała się wdrożyć (Aktualna wersja Planu dostępna jest m.in. na stronie internetowej Ministerstwa Infrastruktury).

Zgodnie w wymogami krajowymi, (dot. systemu VHF), manipulator FCB20 został dodatkowo przebadany i uzyskał świadectwo dopuszczenia do eksploatacji NR: PL 59 2023 0058 na czas nieokreślony wydane przez Prezesa UTK do pracy z zestawami analogowymi VHF PL i rejestratorami jako zestaw radiotelefonu wielosystemowego (Cab Radio) VHF / GSM-R typu FXM20.

Monochromatyczny wyświetlacz LCD wyposażony m.in. w czujniki zapewniające automatyczną regulację jasności, przełączanie trybów dzień/noc;
Podświetlana, membranowa klawiatura alfanumeryczna z 29 przyciskami;
Wydzielony przycisk do wywołań alarmowych (REC / Radio-Stop) z podświetleniem LED;
Możliwość zmiany języka interfejsu;
Obudowa metalowa, malowana proszkowo na kolor czarny o wymiarach 115x290x55 [mm], IP20 lub IP54;
Montaż w uniwersalnym uchwycie na pulpit - typowe wyposażenie (zestaw montażowy KD800189 P13 z KA15065) lub montaż pulpitowy / wpuszczany (wymagany zestaw montażowy KD800189 P15 z KF1251, otwór w pulpicie 125x300 [mm])*
Wyposażony w 5 oddzielnych złączy do obsługi m.in. modułów: cyfrowych FRB20 (GSM-R / GSM-P) i analogowych F-747 / FXM20 (VHF) oraz FAM10 (UHF UIC 751-3), akcesoriów: głośnika zewnętrznego, słuchawki z przyciskiem PTT i HOOK (patrz akcesoria) oraz złącze serwisowe.

*szczegóły w dokumentacji technicznej - zapraszamy projektantów do kontaktu z działem technicznym lub handlowym firmy.

FRB20 Moduł Radiowy GSM-R

Element zestawu radiotelefonu wielosystemowego FXM20 zapewniający łączność radiową według zunifikowanych, interoperacyjnych standardów sieci cyfrowej GSM-R i/lub GSM-P.

Obsługa modułów: GSM-R (Kapsch, Triorail i innych), GSM-P, GNSS/GPS, future FRMCS* ready
Obsługa systemu lokalizacji satelitarnej GNSS (GPS), enhanced Location Dependent Addressing (eLDA) zgodnie z zaleceniem UTK
Obsługa modułów rozszerzających funkcjonalność
Interfejsy: ETHERNET, RS232/485, USB, CAN, GPS, TBR, DIAG, DSD, IF OUT, GPIO, ETCS Ansaldo, Mifare, DESFire, SMA, TNC, N-50
GSM-R: Funkcje standardowe oraz dodatkowe funkcje specyficzne zgodne z EIRENE, VGCS, eMLPP, REC, ext ETCS ANSALDO, DATA, CARD, eLDA
Napięcie zasilania: 12 [VDC]
Obudowa: metalowa RACK 3U (130x225x220) [mm], IP20


*FRMCS ready - brak konieczności wymiany całego zestawu radiotelefonu po wdrożeniu FRMCS

Radiotelefon pociągowy F-747, FXM20

Radiotelefon powstał na bazie wieloletnich doświadczeń konstruktorów i oczekiwań użytkowników. Zapewnia realizację wszystkich rodzajów połączeń radiowych i sygnalizacji (Alarm Radio-Stop, identyfikacji cyfrowej, selektywnych wywołań grupowych ZEW 1-3) w ramach funkcjonującej na PKP PLK S.A. sieci łączności kolejowej VHF pracującej w paśmie @150 [MHz].

Specjalna konstrukcja obudowy manipulatora F-747 umożliwia pracę w dwóch płaszczyznach, poziomej i pionowej przy jednoczesnym zapewnieniu wysokiego komfortu obsługi i widoczności panelu frontowego. Dzięki zastosowaniu specjalnie zaprojektowanych uchwytów możliwy jest również montaż manipulatora w pulpicie pojazdu lub kasetach typu Euro Rack 3U. Obudowa manipulatora wykonana w postaci odlewu ze stopów lekkich chroni radiotelefon przed uszkodzeniami i zapewnia długą bezawaryjną pracę nawet w najcięższych warunkach.

Radiotelefon może zostać skonfigurowany do pracy jako automatyczny tester sygnału ALARM Radio-Stop oraz Identyfikacji przesyłający dodatkowo wzorzec czasu dla innych radiotelefonów oraz inne przydatne funkcje kontrolne.


Zestaw przewoźny radiotelefonu pociągowego F-747 / FXM20 (tylko VHF z możliwością rozbudowy o GSM-R)
Moduł Manipulatora F-747 lub FCB20 - 1 szt. (2 szt. dla zabudowy dwukabinowej)
Moduł N/O F-747 / FXM20 - 1 szt.
Moduł Rejestratora Rozmów VR-M3 - 1sz. (wersja z przełącznicą dla zabudowy dwukabinowej)
Moduł zasilający DC/DC (należy podać wysokość napięcia pokładowego pojazdu - typowo 24-110 [VDC])
Akcesoria: Mikrofon z PTT dla każdego manipulatora, Uchwyty montażowe do modułów, Antena taborowa VHF, Antena GPS, Przekaźnik Radio-Stop, Komplet przewodów połączeniowych i złączy, Instrukcja obsługi

Uwaga! Programowanie i konfigurację zakupionego radiotelefonu przed wysyłką wykonujemy gratis pod warunkiem dołączenia do zamówienia informacji z listą kanałów do zaprogramowania i ew. dodatkowych wytycznych dot. konfiguracji.

Moduł manipulatora F-747 (tylko VHF, do obsługi GSM-R i/lub VHF wymagany jest model FCB20)
Odporna na trudne warunki eksploatacyjne aluminiowa konstrukcja obudowy
Rejestracja zdarzeń (pamięć wewnętrzna) i rozmów (moduł VR-M3)
Wydzielony duży przycisk ALARM z podwójnym zabezpieczeniem przed przypadkową aktywacją
Niezwykle odporna na zużycie podświetlana klawiatura alfanumeryczna (IP 54 PN-EN 60529:2003)
Optyczna i akustyczna sygnalizacja ważnych zdarzeń i stanu urządzenia
Wbudowany głośnik z możliwością podłączenia głośnika zewnętrznego (zabudowa pulpitowa)
Możliwość montażu pulpitowego lub w uchwycie w dowolnej pozycji
Możliwość dostosowania konfiguracji do własnych potrzeb, m.in. wł./wył.: blokady kodem PIN, sygnalizacji akustycznej odbioru/nadawania, automatycznego zwiększania głośności po odebraniu ZEW 1-3, ALARM Radio-Stop, ustawienie: jasności wyświetlacza i podświetlenia przycisków klawiatury, tonów niskich/wysokich, ustawienie indywidualnego numeru funkcyjnego i ew. blokady możliwości jego zmiany, zmiana lub wył. zwłoki chroniącej przed przypadkowym naciśnięciem przycisku ALARM (typowo 0,1s), itp.
Zamiast manipulatora F-747 może być montowany manipulator wielosystemowy FCB20 umożliwiający m.in obsługę także systemu GSM-R (po doposażeniu w moduł GSM-R FRB20)

Moduł N/O F-747 / FXM20
Zakres częstotliwości 136-174 [MHz] VHF
Praca w systemie SIMPLEX, DUOSIMPLEX
Odstęp międzykanałowy 12,5–25 [kHz]
Moc nadajnika 1-25 [W]
Czułość odbiornika 0,25µV @12 [dB] Sinad
Rodzaj emisji 16K0F3E
Sterowanie z poziomu manipulatorów: F-747 lub FCB20 lub FCB25 radiotelefonu wielosystemowego FXM20

Moduł rejestratora VR-M3
Cyfrowa rejestracja rozmów i zdarzeń
Wbudowany zegar czasu RTC
Synchronizacja czasu manipulatora
Przełącznica aktywnego manipulatora dla wersji dwukabinowej zestawu
Kanały rejestracji 1 lub 2
Interfejsy USB, ETH, RS
Sterowanie z poziomu manipulatorów: F-747 lub FCB20 lub FCB25 radiotelefonu wielosystemowego FXM20

Moduł zasilający DC/DC
Napięcie wejściowe 24–170 [VDC]
Napięcie wyjściowe 13,6 [VDC] (regulowane)
Prąd wyjściowy ciągły 12 [A], chwilowy 16 [A]

Radiotelefon typu F-747 posiada bezterminowe świadectwo dopuszczenia do eksploatacji urządzenia przeznaczonego do prowadzenia ruchu kolejowego Nr U/99/0004. Dodatkowo wszystkie elementy zestawu radiotelefonu zapewniające obsługę sieci analogowych VHF PL (m.in. moduły: manipulatorów FCB20 i F-747, zespołu N/O F-747 FXM20, rejestratora rozmów VR-M3, GNSS/GPS) zostały dodatkowo przebadane w konfiguracji radiotelefonu wielosystemowego GSM-R/VHF jako typ FXM20 (Certyfikat zgodności typu CE_21631_2_II_1_TEL_CZT_PL) i zostały dopuszczone przez Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego (UTK) Ignacego Górę uzyskując świadectwo dopuszczenia do eksploatacji typu Nr: 59 2023 0058 na czas nieokreślony). Świadectwa dostępne są także do pobrania z internetowego rejestru świadectw dopuszczenia do eksploatacji typu prowadzonego przez Urząd Transportu Kolejowego).

Radiotelefon spełnia wymagania normy PN-EN 45545-2+A1:2015-12 (Kolejnictwo - Ochrona przeciwpożarowa w pojazdach szynowych - Część 2: Wymagania dla materiałów i elementów w zakresie właściwości ogniowych) i jest sklasyfikowany zgodnie z kryterium oceny poziomu zagrożenia w kategorii HL1 - HL3

PN-EN 60529:2003

OPH-810R Radiotelefon ręczny GSM-R

Certyfikowany radiotelefon kolejowy SED OPH-810R do pracy w sieci GSM-R w pasmach 900/1800, obsługuje wszystkie typowe funkcje zdefiniowane dla sieci GSM-R. Posiada obudowę odporną na wstrząsy i wibracje, odporność na kurz i wodę zgodnie ze specyfikacją IP65. Wysokiej jakości 2,2” wyświetlacz czytelny w bezpośrednim świetle słonecznym.

Radiotelefony GSM-R jako składnik interoperacyjności systemu kolei są wyłączone z konieczności uzyskania świadectw dopuszczenia typu UTK wymaganego dla radiotelefonów VHF. Radiotelefon posiada stosowne certyfikaty i deklaracje zgodności składnika interoperacyjności WE.

Główne funkcje
Połączenia grupowe / połączenia ogólne
Połączenie alarmowe
Numeracja funkcjonalna
Ulepszone rozwiązanie wielopoziomowego priorytetu (eMLPP)
Plan numeracji kolejowej
Możliwość podłączenia zewnętrznych akcesoriów do rozmów
Funkcja Walk Alone
Obsługa Systemów GSM-R/GSM
Wbudowany przycisk PTT
Książka telefoniczna ze specyfikacją kolejową


Specyfikacja techniczna
R-GSM 900/DCS 1800[MHz], GPRS klasa 10, klasa B, HR/FR/EFR
2.2" Wyświetlacz QVGA TFT czytelny w słońcu
Ochrona przed kurzem i wodą IP65
Odporność na upadki, wstrząsy i wibracje
Alarm pracy w pojedynkę (tryb wykrywania statycznego lub pochylenia)
Akumulator Li-Ion o pojemności 3200 [mAh], długa żywotność baterii
Wymiary 143x67x31 [mm]
Masa < 250 [g]

GP-360 Radiotelefon Ręczny VHF Motorola

Wyjątkowa wszechstronność radiotelefonu Motorola GP-360 powoduje, że jest to niezbędne urządzenie do prowadzenia wszelkiego rodzaju prac przy torach, komunikacji z dyżurnym ruchu i innymi użytkownikami linii kolejowych. Dzięki czytelnemu podświetlanemu wyświetlaczowi użytkownik ma możliwość uzyskania informacji o kanale pracy i statusie urządzenia. Solidna obudowa chroni przed uszkodzeniami mechanicznymi i gwarantuje długi okres użytkowania. Pojemna bateria zapewnia długotrwałą pracę. Radiotelefon GP-360 przy tej samej mocy nadawania pozwala uzyskać dużo większe zasięgi i jakość rozmów niż inne dostępne na rynku radiotelefony ręczne z dopuszczeniem UTK innych marek. Dostępne są też radiotelefony przenośne marki Motorola z dopuszczeniem UTK typu DP4000e wraz z odmianami DP4401e, DP4801e.

Specyfikacja techniczna:
Podświetlany wyświetlacz
Liczba kanałów: 255
Zakresy częstotliwości VHF: (136–174) [MHz]
Moc nadajnika: (1-5) [W]
Odstęp międzykanałowy: (12,5/20/25) [kHz]
Klasa wodoodporności: IP54
Wymiary: (137x57,5x37,5) [mm]
Waga: 428 [g] (z akumulatorem)

W skład zestawu wchodzą:
Radiotelefon GP360
Antena - polaryzacja pionowa, zysk 2,5 [dBi]
Zaczep do paska
Akumulator
Ładowarka biurkowa
Zasilacz wtyczkowy

Dodatkowo dostępne są wszelkiego rodzaju akcesoria tj. zestawy słuchawkowe przewodowe i bezprzewodowe, akumulatory różnych pojemości, uchwyty skórzane na ramię, na pasek, ładowarki oraz inne akcesoria niezbędne do komfortowej pracy.
^ Do góry
Korzystając ze strony zgadzasz się na przechowywanie cookies